fbpx

Știm profitul din contabilitate.

Știm vânzările, costurile cu marfa, știm costurile totale.
Le știm defalcate pe luni.

Însă când vrem să calculăm profitabilitatea la nivel de produs, categorie, client sau tipologie client lucrurile devin complicate.

– Discount pe factură pentru plata în avans.
– Discounturi de volum trimestriale sau anuale.
– Vânzători doar pentru clienții B2B.
– Reclamă doar pentru clienții B2C.
– Agent pentru key accounts.
– Suprafață/volum de depozitare diferit.
– Cost de manipulare produse voluminoase sau foarte mici și ieftine.

Plus tot restul costurilor fixe împărțite ponderat.

Dacă e așa mare bătaie de cap, de ce am vrea totuși să știm profitabilitatea la nivel de client?

1. Pentru că vom putea renegocia punctual discounturile pe care le dăm.
2. Vom știi dacă să acceptăm propuneri de genul – îmi dai 30% discount și îți plătesc în avans – riscul fiind sa pierdem bani.
3. Vom știi unde merită scalat – unde facem mai mult profit și mai ușor / cu mai puține investiții – în B2B cu mai mulți agenți sau în B2C cu mai multă reclamă? Sau poate cu un depozit mai mare?
4. Vom știi pe categorii de produse, industrii de clienți, praguri de preț.
… sky is the limit.

Și asta funcționează și dacă ai servicii – proiecte, oameni, departamente.
Sau magazin online – surse de trafic, etc.